tiistai 21. syyskuuta 2010

Griaß di!

Hell yeah! Vihdoinkin Innsbruckissa Alppien ympäröimänä.

Eli siis eilen pääsin perille Innsbruckiin muutaman tunnin matkustamisen jälkeen. Olinkin ollu melko fiksu, ku otin lentoyhteyden, missä oli 2 välilaskua.. Mutta hauskin reitti ei ole aina suorin, nicht wahr? Matkalla alko jo huomata heti kulttuurieroja, just sellasia, mistä me oltiin puhuttu yliopistolla. Välilaskut oli Berliinissä ja Kölnissä ja lentokentillä tuli rupateltua yhden jos toisenki saksalaisen kanssa. Oli niin kivaa puhua saksaa kunnolla pitkästä aikaa.

Kun pääsin Innsbruckin lentokentälle nappasin mukaan mun 20kg painavan rinkan, 20kg painavan lautakassin ja 15kg painavan suksipussin. Olin varmaan melkosen säälittävän näkönen, ku yritin niitä jotenki saada raahattua. Niinhän siinä kävi, että monet ihmiset tuli kysymään, tarttenko apua, auttoivat ja olivat tosi ystävällisiä. Heti lentokentällä yks nainen autto mua kantaan niitä. Sitten sellanen pappa, jonka kanssa olin lentokentällä rupatellu, tuli myös rautatieasemalle Innsbruckiin, autto mua kantamaan tavaroita. Se pappa haki mulle sellasen kuljetuskärryn ja neuvo mulle, miten käytän säilytyslokeroita jne. Sit pyörin vähän aikaa Marie-Theresenstraßella ja menin kahvilaan, sit siitä palasin hakeen tavarat. Siinä tavaroiden hakemisessa kävi sitten sellanen hässäkkä, että laitoin sen sellasen "nappulan" whatever sinne koloon ja väärä ovi aukes. En ymmärrä miten se tapahtu, mut sit selvitin asiaa vartijan kanssa, joka meinas vaatia multa uutta maksua. Siihen en tosiaan suostunu vaa jatkoin vänkäämistä. Ku olin vähän aikaa siinä vängänny, nii joku nainen tuli auttamaan mua vielä ja sain lopulta mun laukun ilman lisämaksua.

Olin Innsbruckissa jo 14 maissa, mutta menin mun kämpälle vasta klo 19, koska mun vuokraisäntä ei päässy aikasemmin. Jäinpä sitten vahingossa pysäkkiä liian aikasin kyydistä ku olin matkalla kämpälle Unterbergerstraßelle ja voi sairas se oli tuskaa niitten kamojen kanssa. Vuokraisäntä oli tosi mukava, onneks. Illalla jäin purkamaan tavaroita tähän huoneeseen. Tää kämppä on aika jännä. Tossa on pelkkä pitkä käytävä, sen käytävän varrella oikeella on Rolandin, mun ja Teodorin huoneet. Käytävän päässä on Erikan huone. Vasemmalla puolella on kylppäri, vessa ja siivouskomero sekä viimesenä sellanen ovi, missä lukee "Privat". Se on sen vuokraisännän huone, missä se kuulemma käy ehkä kerran kuukaudessa.

Tänään aamulla oli ihanaa herätä, kun ikkunasta näkyy Alpit. Oli niin upeen näköstä ku aurinko paisto Alpeille.



Ainoo miinus nyt on, että tää mun huone ainaki on tosi kylmä. Mä oon kyllä vaan tottunu muitten mielestä ainaki hirveen lämpöseen, nii mulla on varmaa siks kylmempi. En usko, että muilla sitte olis näin kylmä, koska mulla on melki kaikilla muilla kavereilla, sukulaisilla yms on aina mun mielestä kylmä :D Niin ja tää huonehan on kalustettu, ei ois kyllä pää kestäny, jos ois pitäny huonekaluja ruveta ostamaan. Nää huonekalut on tosi siistejäkin. Tässä huoneessa mulla on myös oma minikeittiö, meillä kaikilla on omissa huoneissa omat minikeittiöt. Tuntuu ihan ku asuis pienessä yksiössä, muttei kuiteskaa.

Nyt kuitenkin sänkyyn, koska kuume sitä vaatii. Onhan tää ratkiriemukasta sairastaa heti täälläkin. Kuten mun yks serkku sanois: "Heini sä oot niin heikko!"

Nachti!

2 kommenttia:

  1. "mitä lautoja se sinne on vieny...?!" ihmetteli yks mun fiksuimmista aviomiehistäni.

    VastaaPoista
  2. No mutta onneks vaan yks niistä, ettei kaikki oo ihan yhtä ulapalla!

    VastaaPoista